torsdag 8 november 2012

Struktur

Fredagmorgon.

Det är något magiskt med fredagar. Kraven släpper. Andningen går ner.

Helgen kommer vara en lugn tillställning för familjen SöderströmEriksson. Jag ska läsa ut Smuts och tvätta 2 tvättar. Promenera.

Sen ska vi leka med nya bondgården och äta godis. ( förlåt dotter för att jag inte hunnit med det tidigare i veckan)

Igår hade jag ett möte där vi diskuterade min fd sjukskrivning och vad jag behöver för att min ångest inte ska sätta fart.

Ordet är struktur.

Och det är ju logiskt såklart. Ett virrigt huvud behöver ramar. Annars drar jag iväg. Som jag sa igår:

"Det är som att jag sätter mig på ett skenande tåg och när jag väl sitter där har jag ingen aning om hur jag ska kliva av eller bromsa det. Därför är det bra förebygga eventuella påstigningar på tåget. "

Very well.

Nu är det helg. Strukturen kommer att vara: En sak i taget.

Och föresten:, jag tycker Katrin Zytomierska är riktigt pinsam. Uscha. Blä. Urk.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar