lördag 17 november 2012

Överhettad hjärna


Klockan är 20:48 och jag orkar inte vara vaken något mer. Fick för mig att jag skulle långläsa ikväll, mojsa runt i fillingar. Men nä.

Min hjärna är överhettad och behöver vila.

Det är ju en sak som är trist. Att det går så fort för energin att ta slut. Idag är det helt klart shoppingturen i Valbo som ätit på hjärnan.

Jag avskyr verkligen att shoppa, trängas med människor. Men idag tänkte jag att det kanske funkade. På plats gick det bra, inga ångestattacker, men nu på kvällskvisten tog jag slut. Så nu är det mörkt rum och ljudfritt som gäller.

Konstigt det där med ljud. Men jag är fan allergisk mot för mycket ljud och tjo och tjim. Blir helt matt. Vet inte om det har med tinnitusen att göra eller om min nedsatta hörsel spökar.

Jo. Har ett öra som jag hör sämre på. speciellt hopplöst är det när jag är trött. Typ nu.

Morgonen var i alla fall strålande. Castor och jag myste i skogen och han travade med enormt steg. Kändes som vi flög fram. Galoppen var åxå härlig. Dessutom skötte han sig i stallet trots att han var ensam. En gång fick han för sig att veva med frambenet, men då gav jag onda ögat och så var den saken klar.

Det handlar verkligen inte om hur högt man låter när säger ifrån, det handlar om energin i det man gör.

Well. Ett sidospår. Nu ska det sovas.

Adieu.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar