måndag 12 november 2012

Sömnbrist - en väl beprövad tortyrmetod


Sömn. Sömn. Sömn.

Denna eviga kamp.

Igår lyckades jag i alla fall somna efter lite avslappningsövningar. Men. 02:09 vaknar jag an en förbannad värk i benen. Värk som antagligen beror på ostretchade ridmuskler. Hursom. Medan dotter, E, Pokkin och Basse snarkade ikapp, låg jag klarvaken.

Första timmen blev jag stressad över faktumet. Jag skulle ju upp snart! Dessutom vet jag att brist på sömn förvärrar mitt mående. Gaaaah!

Men. Så kom jag på att det är lika bra att gilla läget. Så jag la mig under täcket med en ficklampa och sträckläste "Smuts".och till sist, någonstans vid 04:58 blev jag trött.

Och nu är det dags för jobb. Ännu är jag inget slakt. Men vi får väl se fram mot eftermiddagen.

Ni vet väl om att sömnbrist är en väl beprövad tortyrmetod?

Inte undran på att så många småbarnsföräldrar är så trassliga som dom är.

Peace.





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar