söndag 18 november 2012

För annars är jag en rätt fin människa


Idag har jag en låg dag. Försöker fokusera om. Tänka fina tankar. Men PMSen har mig i sitt fullständiga grepp.

Ja, eller PMS och PMS. Troligtvis PMDD som jag och läkarna diskuterat.

PMDD är en allvarligare form av PMS. Kortfattat är PMDD tusen gånger drygare är PMS. Man blir typ invalid 10 dagar i månaden.

Svårt att tänka. Bråkbenägen. Grinbenägen. Letar saker att må dåligt över. Korvfingrar. Trött. Jävlig.

Som tur är finns det medicin för allt. Men ändå. Låt mig slippa.

Så idag handlar det mest om att härda ut. Förstå att det är ödemet i min hjärna och kropp som spökar.

För annars är ju jag en rätt fin människa.

Här kan ni läsa mer om eländet.

http://hem.bredband.net/hashar/





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar