tisdag 29 januari 2013

Var sitter Långben då?


Idag väcktes jag av en Dotter som förklarade för mig att "benet" sitter UNDER huden.

(öh. Va? Snark...)

"Titta mamma! Benet sitter UNDER huden. Och där finns det muskler".

(vaken)

Efter att jag kvicknat till så berättade jag att hon också hade ett smalben, en knäskål och ett lår.

Då kommer frågan. Den mest naturliga frågan på jorden såklart:

"Okeeej. Men var sitter Långben då?".

Tack Barnkanalen för att ni piffar upp min vardag.

Tack.

Gårdagen var en synnerligen omvälvande dag. På morgonen hade Basse fortfarande inte kommit hem. Jag drog till jobbet med megaångest och försökte uträtta något vettigt. Katastroftankarna var mycket, mycket nära. Lyckades dock avleda mig själv med pianospel.

Sen får jag ett telefonsamtal med ett mycket intressant erbjudande. Jippi på ett sätt! Men kluvet på ett annat sätt. Har lång betänketid så det är bra.

Sen. Jobbet är slut, drar hem och BASSE sitter och mjauar utanför huset! Lycka!!




Och på den lyckan drar jag iväg till stallet och lallar runt på Castor vilket gick strålande.

Han var så fin och avslappnad. Mjuk och följsam. Vi skippade monsterhörnet igår. Dels för att det är så trist att bli "osams", men framförallt för att han skulle vara avspänd.

Han blev inte ens nojjig för ridhusporten igår.

Duktig Poppo. Och jag kanske också...

Idag väntar jobb och dressyr igen.

Först ska jag göra en katt med Dotter.


Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar