lördag 19 januari 2013

De Europeiska Mästerskapen i Perfektion

Igår när jag låg och väntade på att P3-Guld skulle dra igång (som för övrigt var en rätt platt tillställning....) så kommer det ett litet klipp på SVT.

Konståkning. Flickor och pojkar och män och kvinnor flög fram över den kritvita isen och gjorde de mest märkliga konster man kan tänka sig på skridskor. Några ramlar, andra studsar. Flera dansar. Det glittrar och tindrar och musklerna ser ut att ha blivit tillsvarvade på slöjden. På sätt och vis kan jag gilla att titta på konståkning, jag gillar dans. Jag gillar musik. Och för mig som inte kan åka (vill inte) skridskor på grund av min sjätte tå (skyller på den i alla fall) är det lite sådär extra fascinerande.... (självplågeri?).

Hursom.

Det är varken min sjätte tå eller deras svarvade muskler som är det spännande här. Det spännande är att TV-rösten gör reklam för, hör och häpna:

"Europeiska Mästerskapen i Perfektion". 





Ni som följt mig ett tag fattar ju. Ja... Exakt. Det finns en plats för mig! Där skulle ju jag kunna passa in!

Hihi. (Var det inte sessan Madde som sa så? Eller var det "Tihi" ?)

Jag tror dock min sjätte tå kommer sätta stopp för det. Jag är möjligtvis lite för gammal också.  Vet inte när en isdansare går i pension, men gissar att det är runt trettio.

Well. Underhållande hursomhaver.

Och så P3 Guld. Jag gör en kort analys:

Laleh borde fått pris. Typ alla.
Frej var dryg.
Ikona Pop hade silvergråa frisyrer.
Soran var skojig.
Kodjo, Gina och Jason får gärna komma och hälsa på.
Ghostmannen hade fina kläder, men tråkig röst.
Gnucci var festlig.
Alina Devecerski sjöng inget vidare live, men hennes Det är Dark nu är fantastisk.
Loreen hade fjädrar på sina byxor.


 Jag är nog för gammal helt enkelt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar