lördag 16 februari 2013

Inom fyra väggar

Mörbultad efter gårdagens hurtbestyr. Skotta. Pulsa. Galoppera. Balansera.

Idag är det dock söndag. Vilodagen. Ska dock ta tag i ett måste:

Tvätten. Det finns inga rena kläder. Eller jo, men det är bara underställ och långfillingar. Omaka strumpor.

Men det går ju fort. Sen hoppas jag på is i någon form.

Jag vet inte men is är härligt. Stora öppna ytor! Luft!

Det är väldigt sällan jag har ångest när jag är utomhus. I skogen. Trädgården. Stallet. Sjön. Det är som att allting släpper då. Det är lättare att andas och vara.

Det är inom de fyra väggarna som det drar igång när det väl gör det. Jag blir stressad av allt som "ska göras". Jag ser ogjorda saker. Damm. Smuts. Räkningar. Omaka strumpor. Ogjorda telefonsamtal.

Ute finns inget sånt.

Men. Så går det ju inte heller att leva. Vissa saker måste göras.

Men. Jag prioriterar hellre en dag i skogen än i tvättstugan.

Jag är nog helt enkelt ingen hemmapysslare.

Vad skönt att få säga det. Jag Marita Söderström är ingen hemmapysslare. Jag gillar inte att inreda. Att städa. Att baka. Att fixa. Att tapetsera. Att piffa.

Däremot blir jag glad när Emil kommer hem med piff och tavlor och fix.
Han är bättre på det.




Så. Nu är det slutskrivet.

Dotter kallar. Det ska ritas. Just nu är det blommor som gäller.






Glad söndag på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar