lördag 9 februari 2013

Underbart ridpass!

Wihi!

Idag har jag jobbat markarbete och skuttat över minkryss på Castor.

Och jag är superstolt!

Han kan ju allt. Är otroligt välriden och vet precis vad som ska göras, bara man ger rätt hjälper. Jag var lite pirrig, han är ju liksom inte en liten ridskolehäst ( inget ont om dom alls, jag har många favoriter på ridskolan), det är bara lite annorlunda.

Han har stort steg och är både känslig och lite seg ibland. Har humör och stark vilja. Han är inte så liten heller.

Men när man gör rätt är han en dröm! På riktigt!

Han var så fin i galoppen så jag kunde typ släppa tyglarna och han gick i form ändå.

Underbar känsla.

Sara hjälpte mig med galoppfattningarna också. Mycket sitter i min sits. Min vänstra axel och höft typ.

Och ja. Till sist kunde jag typ tänka " vänster galopp" och så var vi igång.

Detta kommer jag leva på aplänge.




Finis!



Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar