fredag 15 februari 2013

Illamåendet är nog bara lite magkatarr

Den misstänkta graviditeten visade sig troligtvis vara magkatarr.


Det hade ju också på sätt och vis varit lite skumt om det var en bebbe i magen på grund av diverse orsaker.

Men symptomen desamma. Illamående. Uppsvälldhet. Obotlig tröttma. Blek och grinig och gråtig. I typ två veckor.

Samtidigt som jag visste att oddsen för en bebbe i magen var minimala, så kunde jag inte släppa tanken. Det var så likt.

Men. Gravtest lika med ett streck är lika med noll bebis.

Så nu är det behandling av magkatarr som gäller. Det vill säga: bort med kaffe! Bort med energidryck! Bort med syrliga saker och bort med stress.

Fast. Jag är inte speciellt stressad nu, det är rätt lugnt. Men kanske att tankarna dundrar iväg ibland..

Är jag besviken över gravtestets resultat? Nja. Njä. En bebis hade varit välkommet, men jag kan också tänka mig att vänta ett tag till.

Så nu till fredagsmysmoffet blire novalucol och te. Kanske någon suris. Typ två.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar