tisdag 5 februari 2013

Sömnbesvär. Igen.

Sömnen krånglar lite igen.

Så fort jag släcker lampan börjar myrkrypningarna i benen. Tankarna maler på och jag hinner gå igenom halva livet samt släppa ut Pokkin femtio gånger på nattkiss innan jag somnar.

Sen kommer Dotter.

Ikväll har jag medvetet inte gått och lagt mig " i tid", har kollat på film och dragit ut på sänggåendet i hopp om att bli aptrött.

För jag är trött. Penicillinet och infektionen gör mig seg. Det är februari och jag längtar till våren.

På dagarna känns det som att jag skulle kunna somna precis var som helst.

Men inte på natten inte. Då blir jag pigg och rastlös.

Det är precis som att jag blir pigg när alla måsten och krav försvinner. Hjärnan blir liksom normal igen.

På dagarna förväntas jag ge och göra saker för andra.

Jag gillar visserligen det, men kanske jag varit lite på spänn ett tag.

Hursom. Nu tänker jag sova. Jag tar nog lite hjälp av någon lugnande röst.

Avslappningsappar är the shit.

Godnatt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar