måndag 4 februari 2013

Greja-i-munnen-skräck

Att sitta på Folktandvården och längta till tandläkaren hör inte till min vardag,

Jag har såklart grejaimunnen-skräck.

För oftast när utomstående människor grejar i min mun gör dom det med metallsaker och nålar. Och metall/nålar plus hud/slemhinnor är lika med smärta.

Och självklart är jag begåvad med rädsla för smärta.

Jag tränar på det med. Som med allt annat.. Lugn lugn. Och så är det såklart det här med att förlora kontrollen. Någon ANNAN obehörig människa ska greja och ta över MIN kropp.

Men nu har jag så förbannat ont så jag lägger mig gärna under deras kontroll.

Ett krav är dock att dom inte pillar i såret. Tror vi att jag slipper?

Antagligen inte.

Så, när jag överlevt detta ska jag fira med pannkaka och grädde plus lek med Dotter.

Vi hade en katastrofal morgon och vi behöver nog bygga på vår relation lite.

Men först. Rädsleträning.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar