söndag 10 februari 2013

Glitter tack. Någon?

Söndagkväll.

Den sedvanliga söndagskvällsrastlösheten är här och jag skulle nog behöva sticka ut och rida eller kasta höbalar eller nåt för att gå ner i varv.

Alltså. Jag är trött, men rastlös. Den tråkigaste kombinationen.

Har inte gjort något vettigt idag heller. Bara malt omkring som en zombie. Dotter har också blivit sjuk. Emil har jobbat hela dagen, och drog rätt snart efter han kom hem.

Ge och ta. Ta och ge.

Han tar spelkväll ikväll och jag tar hästmorgon i morgon bitti.

Och sen. Vad exakt ser jag fram emot just nu? Det är för mycket vardag igen. Gråmos. Så bara för att skärp ihop mig måste jag nog göra en lista. Få struktur. En se-fram-emot-lista helt enkelt.

Så. Vad ses det fram emot? Jo.

1. Hästvärme i morgonbitti
2. Utmaning på onsdag - hoppning
3. Ledig helg ihop nästa helg.
3. Dotters simskola startar vecka 10. Konkret aktivitet.
4. Kompisar ska få barn. Snart!
5. Den 31 mars (wattatusan. är inte det lite väl sent?) blir det sommartid.
6. I april blir det påsk och då brukar det vara soligt.
7. I maj åker vi till Island.
8. Semester i juli.

Alltså. Det här håller inte! Jag måste ha in mer vardags-se-fram-emot-grejer! Sån här enkla grejer som jag kan fixa helst nu.

Hm.

Dricka kaffe? Läsa en bok? Äta godis? Sova?

Nä. Jag vet inte. Vad gör ni andra för att få vardagen liite mer glittrig?

Ge mig era bästa tips. tack. godnatt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar