lördag 8 december 2012

Upp och ner igen

Veckan blev konstig.

Sjuk måndag, tisdag och onsdag. Sen superspeed torsdag! Så pass mycket superspeed att jag inte kunde sova natten till fredagen vilket resulterade i en smocka.

Nu är det lördagmorgon och jag är fortfarande slut av den där ynkliga lilla torsdagen som jag satsade allt på.

Det här är fan inte lätt. Det är oerhört svårt att begränsa mig när allt känns enkelt, roligt, spännande, kuuuul!!!!

Men. Borde jag inte lärt mig nu? Jag VET ju att efter ett spinn så faller jag pladask. Jag är 31 år. Jag har agerat såhär i 15 år. Jag har gått i behandling, jag har varit sjukskriven, jag har blivit pigg, fungerar skitbra periodvis,

Jag VET på ett ungefär vad jag behöver för att vara i balans.

Och ändå blir det såhär.

Det enda positiva med det här är att jag börjar förstå att det inte är fel på mig. Det är min hjärna det är "fel" på.

Alltså, jag diggar min hjärna, men ibland gör den fel.

Men ändå.

Låt mig få lite fred.

Helgens projekt är att tillgodose min hjärna med frid, struktur och ordning.

En sak i taget. Lugn och fin.

Gör så du med.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar