lördag 29 december 2012

Pokkin hejar på Rusta

Det är väldigt sällan som jag nämner affärskedjor på min blogg.

Men jag läste precis att Rusta icke kommer sälja fyrverkerier i år:

"Vi bryr oss om vår miljö, säkerhet och husdjur".

JAAAA!!!!! Ropar jag och Pokkin och Basse och Castor och Curly och Hunse och Lava och Chessie.

Förra året blåhöll jag Pokkin vid tolvslaget. Hon dreglade och skakade. Jag strök henne över huvudet samtidigt som
Jag försökte hålla för öronen på henne.

Hon var så rädd så jag trodde hon skulle dö.

När hon var 6 månader försvann hon från oss. Det var Annandag jul och hon skulle ut i trädgården och kissa. Det var 20 minusgrader.

Plötsligt. "FfffrrrrrfffffffffpppppPANG! " Och en kaskad av kemikalier färgade himlen.

Vi letade efter henne i två timmar. Det var iskallt. Jag var gravid.

Efter två timmar hittade Emil henne cirka två kilometer från där vi befann oss.

Den lyckan.

Häromdagen var det en ryttare som skadade sig när hennes häst blev skrämd av fyrverkerier. Det är polisanmält.

Så. Från oss alla till er alla:

Låt vårt nyår bli en fröjd för alla. Och Om ni nu ändå måste panga så gör det klockan 00:00 så vi som har djur har en CHANS att ta hand om dom.

Men. Tänk också på att Farbror Räv har ingen som håller hans hand när åskan går.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar