fredag 14 december 2012

Förlorad kontroll


Dom som verkligen känner mig vet hur svårt det är för mig att vara sjuk.

Det är inte sjukdomen i sig, denna gång:halsflusshostaögoninflammation.

Utan det är det faktum att jag måste vila. Vila vila vila.

Nu har jag vilat i fem dagar. På soffan. I sängen. Om vartannat.

Jag trycker i mig penicillin, hostis, smärtstillande, noviform och halstabletter.

Och godis. Och juice. Och mat.

Och just nu ikväll är jag riktigt trött på det här. Det gör ont. I huvudet. Ögonen. Halsen och magen.

Jag hatar att ligga. Och samtidigt orkar jag inget annat.

Jag vill röra på mig, rida, sjunga, åka stjärtlapp, kunna gå på toaletten ( magen har havererat), kunna springa, tjoa och tjimma.

Men nä. Min kropp vill något annat.

Jag gillar överlag inte att förlora kontrollen över min kropp.

Så. Jag har varit otroligt stark den här veckan som stått ut med allt. Men nu vill jag att det vänder.

Snälla.


Jag har i alla fall fått en fin teckning av dottern. Och Förlåt för att jag varit en sån usel mamma i veckan.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar