tisdag 11 december 2012

När livet inte gör som jag vill

Sådärja. Halsfluss.

Det är alltid lika roligt att bli sjuk när det är stora grejer på gång på jobbet.

Jag menar: vad är det för en liten dag på torsdag? Jo, låt se. Är det inte Lucia? Joo, det är det ju!

Och vad brukar hända på Lucia då? Jo, lite musik kanske.

Och självklart även i år. Vi har avsltningskonsert på jobbet, mina fina och modiga elever ska sjunga och visa hur modiga dom blivit. Jaa, och jag ska ju kompa.

Så lägligt när jag sitter här med fluss i halsen.

Skit!

Och inte nog med det. Dotter ska vara med i sitt första Luciatåg.

Hon ska stå där i raden med dom andra barnen och Äntligen få ha sitt Lucialinne på riktigt. Glittrande ögon. Stolt dotter. Stolt mamma och pappa.

Åh.

Ibland gör inte livet som jag vill.

Fan.







Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar