måndag 18 juni 2012

Hellre blek än stek (t)

Året är 2012 och fortfarande ligger människor frivilligt och bränner sitt skinn i solarier. Fortfarande ligger människor och steker sig på stranden. Skaffar sig cancer i värsta fall.

Jag är en blekfis. Har varit och kommer alltid att vara. En riktig finne är vad jag är. Jag kommer aldrig kunna sola till mig mer pigment. Det enda jag kan sola till mig MER av är antagligen hudcancer.

När jag var liten så var det inte sådär skitnoga med skyddande solkrämer. Mitt skinn har således fått sig både en och två och hundra omgångar av solen.

För tre år sedan skar jag bort mitt första fula födelsemärke.Ont så i ni helvete gjorde det plus att jag numer har ett skitsnyggt, blaffigt,kritvitt ärr mitt på nissenassen. Tutten alltså. Det är ju kul.

När jag var i Australien brände jag mig så inivassen att jag hade lila ögonvitor. Det är ju också kul.

Därför blir jag glad över att att diskussionen fortfarande är levande.

http://www.dn.se/livsstil/cissi-wallin-jag-far-kommentarer-for-att-jag-ar-blek


Heja blekheten! Var rädd om dig i sommar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar