söndag 21 oktober 2012

Söndagen spenderades i ett ridhus i Hille där OS- ryttaren Peter Eriksson bland annat tränade Castor och hans duktiga matte Sara.

Alltid när jag tittar på hoppning med duktiga ryttare häpnar jag över hur enkelt det ser ut. Men jag vet att bakom varje språng ligger massvis av träning och slit.

Och jag tror det är det som gör ridning så spännande. Man kommer inte undan. Man måste vara fokuserad och noggrann. Minsta "fel" man som ryttare gör visar sig direkt.

Det är nog inte för inte man hittar så många perfektionister inom ridsporten, och där ligger ju min utmaning just nu. Att inte göra allt perfekt. Och det får väl vara så ett tag nudå. Bara för att jag ska hitta ett sundare sätt att leva på.

Så man orkar.

Ikväll blir det inte många knop gjorda. Soffläge och värme är vad som gäller.

Tjing så länge.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar