måndag 29 oktober 2012

Krigarmissen

Snö! Snö gör livet enklare. Ljusare! Bättre!

Så lycklig igår. Blev tre år igen och galopperade i trädgården med både hund och barn. Jag vet inte, men snö gör det lättare att andas. Det blir som en befrielse när den väl kommer, ljuset. Kylan!

Jag är inget fan av långdraget mediokert väder som gråhöst eller regnsommar eller slaskvår. Det ska variera! Hända saker!

Och ja.. Jag följde stormen Sandy inatt. Men, jag skyller dock på att jag faktiskt inte kunde sova på grund av sjuk misse.

Igår kväll hade missens öga fullständigt havererat. Skadad i krig i lördags, men eftersom han är en tuffing bet han ihop tre dagar, men igår orkade han inte mer. Stå emot infektionen alltså. Så det blev akutfärd till veterinär i Falun. Och självklart var det APDÅLIGT väglag (det gillas inte). Och folk körde som idioter.

Men. Vi kom in och missens ögonbryn tömdes på snusk. Och eftersom missen tog obarmhärtigt lång tid på sig att piggna till inatt. 03:17 rättare sagt. Ville sömnen inte infinna sig hos matte.

Idag väntar arbeite och återigen arbeite. Dag två på 100 %. Funkar ok.

Krigarmissen!



Före.



Efter.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: