torsdag 18 april 2013

Skrattar inombords

Första morgonen på evigheter utan stress. Sitter i soffan och tittar på Håkan Hellström (gammal kärlek som dock har svalnat. ) medan Dotter pärlar sitt 578e halsband detta år.

Men det är bra. Hon har det där pysseltålamodet jag aldrig haft. Kör på bara!





Har varit på väg och lägga ner bloggen ett antal gånger sen sist. Har liksom inte hittat något att skriva om. Varit osäker. Upptagen.

Men. Den är kvar. Jag med.

Ett bra tidsfördriv egentligen. Behöver ju inte vara så jävla bra hela tiden.

Jag tror också att en av dom vidrigaste vintrarna är på väg att lämna mig. Det är skönt. Bra. Fint.

Nu behövs något annat. Något nytt att prata om. Skriva om. Tänka på.

I lördags kikade vi på Herr Betnér här i Hofors. Jag är rätt skeptisk till Stand Up. Alltså, jag har svårt att skratta på beställning. När vi tittar på komedier (ja. Då ska man väl skratta?) härhemma brukar Emil fråga:

"Skrattar du inombords nu?".

Alltså jag vet inte. Men i lördags skrattade jag utombords. Högt. Sen blev jag lite förbannad också, fast ändå förtjust. Jag har lite svårt med skämt om döden. Döden är helig, och i mitt liv ju ett svårt kapitel. Men. Ändå.

Betnér har ju en mycket bitter och arg framtoning. Och det passade mig ypperligt i lördags då jag också var bitter efter att ha fått vänta på maten i 80 minuter på icke namngiven restaurang. Hallå. Blodsockerfall!!! Har ni hört talas om det?

Nä. Tydligen inte.

Idag väntar ett kvällspass på jobbet. Blir fint det.

Avslutar med en bild på det förtjusande vårvädret.




Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer: