lördag 27 februari 2010

Inledning

Så.

Nu har skrivit på denna inledning säkert femton gånger. Jag har försökt att få fram vad det är jag vill med denna blogg, vilket ämne jag kommer behandla,

och det jag nu kommit fram till är att det är många. Alldeles för många för att kunna rapa upp dom här.

Det pågår ett konstant surr i mitt huvud som jag måste bli av med. Som jag behöver lufta med andra människor.

Jag har så många frågor, så många idéer, så många hur-fasen-tänker-den-där-människan-då-funderingar,

så nu måste jag bara lätta på trycket.

Och så längtar jag. Längtar efter att få skriva igen.

Varför heter bloggen "Inom fyra väggar"? För att det som sker i våra hem inte är så inneslutet och anonymt som vi ibland kan tro. Det vi säger, tänker, känner och tror på när vi stänger ytterdörren och slår oss ner i soffan bottnar i ett mycket större sammanhang än vad jag ens vågar tänka på.

Vilka är mina tankar och vilka är dina?

Behövs denna blogg? Jag vet inte. Kanske. Jag prövar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar